Onze lokale geschiedenis tijdens de tweede wereldoorlog

Vierde bericht in het kader van 75 jaar Vrijheid.

WO2 in de familie

Krischan-Hagedoorn
Krischan Hagedoorn is fractievoorzitter van de PvdA in de gemeenteraad van De Bilt. Krischan maakt tijd vrij voor de Stichting Struikelstenen in De Bilt. We vroegen hem om één oorlogsverhaal uit De Bilt te noemen dat nooit vergeten mag worden. Daarop vroeg hij of hij, in plaats daarvan, een familieverhaal mocht noemen, dat duidelijk maakt waarom hij de Stichting Struikelstenen De Bilt zo belangrijk vindt.
Natuurlijk mag dat en dit is zijn verhaal …
Meer lezen
In de vorige editie van deze nieuwsbrief noemde Frank Klok het verhaal van de Joodse verzetsstrijders Herman Herschel en Thea Herschel-Fruitman als een verhaal dat niet vergeten mag worden. Een klein voorproefje van hun verhaal vindt u hier ...
Dit voorproefje komt uit het boek 'De Nagekomen Verhalen'. Dit boek en de herdruk van het voorgaande deel 'Groenekan en de Tweede Wereldoorlog' verschijnen in april.
Verkrijgbaar bij de Bilthovense Boekhandel, bij de Read Shop De Bilt en bij de firma Van der Neut in Groenekan.
omslag addendumkopie (1)
De Historische Vereniging Maartensdijk wil u graag toegang geven tot de verhalen die in Maartensdijk en De Bilt worden verteld over de tweede wereldoorlog in onze contreien.
We hebben (bijna) alle verhalen verzameld en met één muisklik op uw tablet of pc voor u toegankelijk gemaakt!

Klik hier ... voor ons 'dossier WO2'.