Gaat u mee naar Rembrandt?

Op zaterdag 14 december a.s. krijgt u de kans om met de Historische Vereniging Maartensdijk op bezoek te gaan in het Rijksmuseum bij de prachtige tentoonstelling: Rembrandt en Velazquez.
“Ook van andere bekende schilders als Zurbarán, Murillo, Ribera, Vermeer, Hals en Saenredam zijn topstukken uit de hele wereld gehaald. De Spaanse en Nederlandse schilderijen worden in paren getoond, zodat de …
Meer lezen
Oopjen-en-Dona-Antonia
Bij de foto:
Een van de aanwezige parallellen in de tentoonstelling, met Oopjen Coppit van Rembrandt naast Velázquez’ Dona Antonia en zoon.
Volkskrant 10-10-2019.
In St Maerten nummer 50 (2016) kunt u lezen hoe Oopjen Coppit en haar portret (links) in 1647 op landgoed Voordaan in Groenekan zijn beland.

Kado-idee voor de komende feestdagen: geef een lidmaatschap cadeau!

tieneeuwenmaartensdijk
Misschien piekert u nog over een feestdagencadeau voor een familielid of goede kennis. Verras hen dan met een lidmaatschap van de Historische Vereniging plus een prachtig geschenkboek. Een lidmaatschap is een prachtig cadeau voor mensen die geboren en getogen zijn in Maartensdijk, Groenekan, Westbroek of Hollandsche Rading. Denk daarbij zeker ook aan mensen die inmiddels ergens anders zijn gaan wonen. Maar denk ook aan nieuwkomers: kennis van de lokale geschiedenis helpt uw nieuwe buren om te wortelen in een nieuwe omgeving.
Lees hier ... over dit originele kerst- of sinterklaascadeau.