Hoe gaat het met U?

We hopen van harte dat u deze nare periode gezond door komt en we wensen u uiteraard ook alle goeds voor uw dierbaren.
Door de lockdown heeft u meer dan zes weken niets van ons gehoord. Vrijwel alle verenigingsactiviteiten liggen stil. Zelfs het werk aan onze beeldbank staat op een heel laag pitje.
Omdat velen van u thuis zitten, heeft u misschien de gelegenheid om ons te helpen met informatie over vier oude groepsfoto's uit de vier kernen van het oude Maartensdijk.
Misschien zorgt het speuren naar details nog voor een aardig tijdverdrijf in deze periode met sneeuw en ijs.
Hartelijke groet,
Bestuur Historische Vereniging Maartensdijk

Help mee aan de beeldbank, terwijl u thuis zit.

Kent u deze mensen?

Uit elke kern hebben we een groepsfoto online geplaatst, waarvan we niet weten wie er op staan. Van elke foto zouden we graag weten waar en wanneer de foto gemaakt is en ook door wie en onder welke omstandigheden. Het allermooist zou het zijn als u personen van de foto herkent en als u ons namen en informatie kunt doorgeven.
Niet alle foto's zijn even goed. Als u klikt op de knop hieronder, dan wordt u doorgeleid naar de beeldbank. Klik op de betreffende foto en dan vindt u ook de spaarzame info, die we wél over de foto hebben. Als u met de muis over de foto gaat, ziet u een vergroting van de afgebeelde personen.
Stuur uw reactie naar:
archief@historischeverenigingmaartensdijk.nl
Maartensdijk
Rechts ziet u een groepsfoto van een uitje. Waarschijnlijk middenstanders.
IMG0105.PCD
Groenekan
Links ziet u negen kinderen en een volwassene bij de Halte Groenekan van het Hollands Spoor.
Westbroek
Rechts ziet u een groepsfoto uit de collectie van mw Schuurman - van Vulpen. Verder geen info bekend.
IMG0053.PCD
IMG0092.PCD
Hollandsche Rading
Links ziet u de brug over het Tienhovenskanaal bij boerderij Griffioen Graaf Floris V weg. De foto dateert uit 1947. Wie zijn de volwassene en de kinderen?