Jaarafsluiting 2019

Beste leden,
Er zijn geen bezwaren, vragen of opmerkingen binnen gekomen op de jaarstukken van 2019, die wij in de vorige digitale nieuwsbrief aan u hebben aangeboden.
Het bestuur zal in de volgende bestuursvergadering het jaar 2019 officieel sluiten.
Het bestuur.

St Maerten nummer 59 is uit!

Met veel plezier laten we u weten dat het decembernummer van ons historisch tijdschrift St Maerten verschenen is. In dit nummer twee lange en originele verhalen. De voorpagina verwijst naar een artikel van Martin Groot en Jan Maasen over 'Brand en brandweer in Achttienhoven en Westbroek'. Een geschiedenis, die begint in 1782. Daarnaast een lang artikel van Lex van Boetzelaer over de geschiedenis van Landgoed Eyckenstein en nog veel meer.
STMA_59cover
Met ingang van dit nummer is ook de verbinding tussen het tijdschrift en de website van de Historische Vereniging Maartensdijk sterk aangehaald. Bij veel artikelen zijn er extra’s in de vorm van films, foto’s en verwijzingen naar oorspronkelijke bronnen. Zo kunt u dit keer onder meer genieten van een prachtige drone-opname van Landgoed Eyckenstein en een hilarische brandweeroefening in Westbroek uit 1965. Klik hier … voor de extra’s bij St Maerten.
cadeau

December is cadeaumaand.
Geef ons tijdschrift of een lidmaatschap cadeau!

Losse exemplaren van St Maerten zijn te koop bij de Bilthovense Boekhandel, de ReadShop aan de Hessenweg, Kapper Hans Stevens op het Maertensplein, Winkel van der Neut in Groenekan en molen De Kraai in Westbroek (alleen zaterdags geopend).
U kunt een bericht sturen naar ons secretariaat
; u ontvangt het tijdschrift na betaling thuis in de brievenbus. De prijs voor 36 bladzijden met unieke verhalen is € 6,-..
Informatie over een cadeaulidmaatschap vindt u hier … Een cadeau voor € 17,50!

Neem een kijkje in onze beeldbank ...

... en zie hoe de eerste 15 artikelen (van de 1000!) van Koos Kolenbrander in de artikelenbank zijn geplaatst. Op de foto de Singer Knipcursus, Maartensdijk 1930.