Gaat u mee naar Rembrandt?

Op zaterdag 14 december a.s. krijgt u de kans om met de Historische Vereniging Maartensdijk op bezoek te gaan in het Rijksmuseum bij de prachtige tentoonstelling: Rembrandt en Velazquez.
“Ook van andere bekende schilders als Zurbarán, Murillo, Ribera, Vermeer, Hals en Saenredam zijn topstukken uit de hele wereld gehaald. De Spaanse en Nederlandse schilderijen worden in paren getoond, zodat de kijker als vanzelf gaat speuren naar verschillen en overeenkomsten.” Lees hier de recensie in Trouw 11-10-2019.

U kunt zich inschrijven via info@historischeverenigingmaartensdijk.nl. Informatie bij Gert-Jan Weierink, 06-53524544.
U vertrekt op zaterdag 14 december om 11 uur met de bus vanaf De Vierstee in Maartensdijk naar Amsterdam, waar u uitgebreid de tijd krijgt om de werken van ‘de twee grootste portretschilders ooit’ te bestuderen.
Na de inschrijving ontvangt u van ons een bevestiging en een prijsopgave voor de busreis. De aanmelding is definitief zodra u het verschuldigde bedrag voor de reiskosten heeft overgemaakt. De Historische Vereniging zorgt voor de reservering van het tijdslot. De toegang is gratis voor museumkaarthouders of € 19 zonder kaart. Lunch en andere consumpties zijn NIET inbegrepen.

Een van de aanwezige parallellen in de tentoonstelling, met Oopjen Coppit van Rembrandt naast Velázquez’ Dona Antonia en zoon. Volkskrant 10-10-2019.
In St Maerten nummer 50 (2016) kunt u lezen hoe Oopjen Coppit en haar portret (links) in 1647 op landgoed Voordaan in Groenekan zijn  beland.