WO2 in de nieuwe St Maerten

Tien nieuwe verhalen over de tweede wereldoorlog in het nieuwste nummer van ons tijdschrift St Maerten. Deze verhalen moeten worden vastgelegd en doorverteld ‘opdat wij niet vergeten’!
Verhalen uit Blauwkapel (2), Groenekan, Hollandsche Rading, Maartensdijk, Tuindorp (2) en Westbroek (3). Verhalen over de NSB, de arbeidsinzet, het verzet, Joodse slachtoffers én Joods verzet, de hongerwinter, de inkwartiering van Duitse soldaten, de bevrijding en bizarre gebeurtenissen daarna.

Cadeau
Normaal gesproken zetten we onze artikelen pas een half jaar na het verschijnen van ons tijdschrift online. Vanwege deze bijzondere gelegenheid geven wij u nu al een artikel cadeau:
Klik hier … voor het boeiende artikel van Rob Hufen Hzn over Coenraad van der Voort van Zijp, de NSB en de joodse burgers.

Lezen?
Het themanummer van St Maerten over tweede wereldoorlog en 75 jaar bevrijding wordt in december in zijn geheel online geplaatst. Leden van de historische vereniging ontvangen dit tijdschrift als onderdeel van het lidmaatschap. Niet leden kunnen het nummer aanschaffen bij de bekende verkoopadressen. U kunt ook een bericht sturen naar ons secretariaat (klik hier …); u ontvangt het tijdschrift na betaling thuis in de brievenbus. De prijs voor 60 pagina’s unieke verhalen is € 7,50.

De Historische Vereniging Maartensdijk wil dit jaar zoveel mogelijk verhalen over de tweede wereldoorlog uit allerlei bronnen bij elkaar brengen en toegankelijk maken voor de burgers van Maartensdijk en De Bilt. Met deze tien nieuwe verhalen overschrijden wij nu de grens van 200 publicaties over WO2 in onze gemeente!
Zoek hier … in alle 200 verhalen die wij verzamelden uit de tijdschriften van de historische verenigingen, De Vierklank, het Online Museum De Bilt en een aantal boeken waarin de oorlog in onze gemeente een hoofdrol speelt.