St Maerten nummer 60 komt er aan

Officieel is het een mei-nummer, maar dit jaar is de eerstvolgende editie van St Maerten al in de loop van april beschikbaar.
Centraal staat een prachtig uitgebreid artikel van Geert Boorsma over buitenplaats Rustenhoven. Achttien bladzijden tekst en foto’s over meer dan 600 jaar geschiedenis. En op onze website nog heel veel extra’s; onder meer een film uit de tijd dat Bert Bolle eigenaar was van Rustenhoven.
Daarnaast een mooi historisch onderzoek van Kees Floor over de grenzen van Maartensdijk. En – omdat het een mei-nummer is – twee verhalen over de tweede wereldoorlog in onze oude gemeente: struikelstenen in Hollandsche Rading (door Evert Theunissen en Douwe Tijsma) en een bizar spionageverhaal (Jochem Botman).
Voor de extra’s klikt u hier ….

Leden van de Historische Vereniging krijgen het blad thuisbezorgd.
Voor verkoopadressen klikt u hier …