IN MEMORIAM LIESBETH DU MEE

Liesbeth du Mee schreef in 2002 haar eerste artikel in St Maerten en daar werd zijn aangekondigd als ‘het jongste lid van de Archiefwerkgroep’. Er zouden nog meer dan 15 artikelen volgen, de meeste over kunst en geschreven in samenwerking met Jettie Verwer. Liesbeths laatste bijdrage dateert uit 2015, waarin zij de Canon van Maartensdijk presenteerde waarvoor zij namens onze vereniging alle teksten schreef.
Ruim een jaar geleden nam ze contact op met de huidige archiefgroep, omdat ze ernstig ziek was en omdat ze ons een deel van haar eigen archief wilde schenken. Onderdeel van die schenking was een beeld van Sint Maerten dat zij zelf gemaakt had.
Liesbeth du Mee hoort in het rijtje van de vrouwen, die belangrijk zijn geweest voor onze vereniging, en die ons de laatste jaren zijn ontvallen, zoals Lous de Raadt, Els de Bouter en Ineke van Bemmel. Haar artikelen en het beeld van Sint Maerten zorgen voor een blijvende herinnering.