Andere bronnen over Maartensdijk

Links

• Online Museum De Bilt  De digitale toegang tot de geschiedenis, de kunst en cultuur van de gemeente De Bilt van prehistorie tot nu.
  • Maartensdijkse geschiedenis in de Vierklank  Meer dan 250 artikelen over de geschiedenis van Maartensdijk (zoekterm geschiedenis). Merendeels van de hand van Henk van de Bunt.
  • Landgoed Eyckenstein  Even ten oosten van het dorpje Maartensdijk (gem. De Bilt) ligt aan de dorpsweg het oude landhuis Eyckenstein.
  • Het Utrechts Archief Het Utrechts Archief beheert de rijkste collectie archieven, prenten, kaarten, foto’s, films en publicaties over de geschiedenis van stad en provincie Utrecht. Het Utrechts Archief is ook het landelijk centrum voor kerkelijke archieven en die van de Nederlandse Spoorwegen.
  • Nederlands Centrum voor Volkscultuur Website van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur, de landelijke instelling voor volkscultuur en immaterieel erfgoed. Volkscultuur gaat over de tradities en rituelen die wij van huis uit hebben meegekregen, onze culturele bagage. Immaterieel erfgoed is een selectie van waardevolle tradities en rituelen, waarvan wij willen dat ze niet verloren gaan.