Andere bronnen over Maartensdijk

Links

• De canon van Maartensdijk Onderdeel van de Canon van Nederland. De geschiedenis van Maartensdijk in een notendop.
  • Online Museum De Bilt  De digitale toegang tot de geschiedenis, de kunst en cultuur van de gemeente De Bilt van prehistorie tot nu.
  • Maartensdijkse geschiedenis in de Vierklank  Meer dan 250 artikelen over de geschiedenis van Maartensdijk (zoekterm geschiedenis). Merendeels van de hand van Henk van de Bunt.
  • Landgoed Eyckenstein  Even ten oosten van het dorpje Maartensdijk (gem. De Bilt) ligt aan de dorpsweg het oude landhuis Eyckenstein.
  • Regionaal Historisch Centrum Vecht en Venen Het RHC Vecht en Venen beheert de archieven van de gemeenten Abcoude, De Bilt, Maartensdijk, Breukelen, Loenen, Maarssen en De Ronde Venen. In de depots aan de Schepersweg staat nu ruim 3500 meter overheidsarchief, gedeponeerd archief en documentatie.
  • Het Utrechts Archief Het Utrechts Archief beheert de rijkste collectie archieven, prenten, kaarten, foto’s, films en publicaties over de geschiedenis van stad en provincie Utrecht. Het Utrechts Archief is ook het landelijk centrum voor kerkelijke archieven en die van de Nederlandse Spoorwegen.
  • Historische Kring de Bilt Onze zustervereniging heeft op haar website diverse onderwerpen die gerelateerd zijn aan de oude gemeente Maartensdijk. En sinds 2001 verloopt onze geschiedenis langs gemeenschappelijke lijnen …
  • Nederlands Centrum voor Volkscultuur Website van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur, de landelijke instelling voor volkscultuur en immaterieel erfgoed. Volkscultuur gaat over de tradities en rituelen die wij van huis uit hebben meegekregen, onze culturele bagage. Immaterieel erfgoed is een selectie van waardevolle tradities en rituelen, waarvan wij willen dat ze niet verloren gaan.